„Soft Ground“ Alicja Bielawska & Kristina Aglaja Skaldina

2016-04-27

Kuratorė Justė Kostikovaitė

Projektų erdvėje „Sodų 4“
Sodų g. 4, Vilnius

Paroda veikia 2016 m. gegužės 5–21 d. ketvirtadieniais–šeštadieniais 16–20 val.
Atidarymas 2016 m. gegužės 4 d. trečiadienį, 18 val.

Atidarymo metu vyks Kristinos Aglajos Skaldinos performansas.

Neseniai atidaryta Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos (LTMKS) projektų erdvė „Sodų 4“ kviečia jau į antrąją parodą. Joje pristatoma menininkės iš Lenkijos Alicjos Bielawskos kūryba bei jos kartu su Kristina Aglaja Skaldina įgyvendintas projektas–performansas „Soft Ground“. Performansą menininkės kūrė Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijos rezidencijoje.

Alicja Bielawska: Kristina, pakalbėkime apie tavo kūną.

Kristina Aglaja Skaldina: Pakalbėkime.

A. B.: Sakai, kad tau judesys nesisieja su tavo kūnu. Taip pat sakai, kad jis tampa kažkokiu labai abstrakčiu dalyku performanso atlikimo metu. Gal tai labiau susiję su trajektorijomis nei su pačiu judesiu?

K.A.S.: Išlavinau savo kūną taip, kad jis tapo jautresniu nei įprasta. Todėl galiu manipuliuoti juo ir tuo pačiu sukaupti daugiau informacijos. Mano kūnas gali priimti ir perdirbti jame jau esamus duomenis – tuos kuriuos turi sukaupęs, tačiau nepanaudoja. Informacija, kurią aš naudoju, yra rašytinė, išsakyta, tačiau dar neįkūnyta. Tad tam tikra prasme kalbu apie trajektorijas, nes juk apie jas viskas sukasi, ar ne taip?

A.B.: Mokslininkai teigia, kad dalelių judėjimas yra labai svarbus, tačiau dar svarbiau nei dalelės yra tų dalelių judėjimo trajektorijos tyrimas.

K.A.S.: Kaip manai, ar tos dalelės juda intuityviai? Panašiai kaip tu savo piešiniais trijų dimensijų suvokimą perteiki dviem dimensijomis? Kai dažnai tiesiog iš atminties dėlioji piešinį.

A.B.: Jei mano klaidos reiškia, kad dirbu intuityviai, tuomet taip, dalelės irgi juda intuityviai. Mano 3D modeliai gal ir nėra teisingi, tačiau man jie yra realūs. Galbūt panašus reiškinys egzistuoja ir matematikos bei fizikos tyrimuose kurie remiasi bandymais, klaidomis, nesibaigiančiais perskaičiavimais, testavimais ir tik tada – atradimu.

K.A.S.: Galbūt tai panašu į tarsi psichodelinę transo būseną kurioje žmogus „natūraliai“ mato šokančias geometrines formas ir kaleidoskopinius vaizdus?

A.B.: Cha, cha. Ne. Manau, kad mano dviejų ar trijų dimensijų piešiniai yra kitokie, nes jie yra tarsi nepriklausomi. Jie neįtraukia. Aš nekuriu jokių optinių iliuzijų, man jos nėra labai įdomios. Kuriu formas, kurios viena kitą apkabina.

K.A.S.: Tu kalbi apie formas, kurios atspindi aplinką, ir apie tai, kaip gyvi ir negyvi elementai susijungia?

A.B.: Nežinau. Manau mano darbai bando tarsi nuraminti kūną, sukurdami atsiskyrimo nuo kūno jausmą. Bet galbūt tu gali man gali papasakoti kokie yra tie 10 žingsnių sąmoningo kūno link, ar turėčiau to klausti parodos kaimynų, nes jie yra budistai?

Alicja Bielawska (g. 1980) gyvena Varšuvoje (Lenkija), kuria skulptūras, piešia ir rašo tekstus. Kūrybinėje praktikoje tiria kasdienybės materialumą bei mūsų santykius su objektais bei aplinka. Nors menininkė dažnai kuria objektus iš medžiagos, metalo, medžio ar molio ir jie primena kasdienius naudojamus daiktus, ji dažnai žaidžia jų dydžiais bei proporcijomis.
Bielawska mokėsi meno istorijos Varšuvos universitete, taip pat vaizduojamojo meno Gerrit Rietveld akademijoje Amsterdame, yra gavusi šias stipendijas: Lenkijos kultūros ir nacionalinio paveldo ministerijos, Startstipendium, Mondriaan Fonds, Młoda Polska ir Schloss Solitude akademijos Štutgarte. Ji buvo nominuota VIEWS 2015 – Deutsche Bank apdovanojimui. Bielawskos kūryba buvo rodoma personalinėse parodose Schloss Solitude akademijoje Štutgarte, Starter Galerijoje Varšuvoje, galerijoje Jeanine Hofland Contemporary Art Amsterdame, Hotel Maria Kapel, Hoorn, Olandijoje, taip pat galerijoje BWA, Zielona Góra, galerijoje Arsenał Bialystoke, šiuolaikinio meno centre Zamek Ujazdowski Varšuvoje. Menininkė taip pat dalyvavo grupinėse parodose Lenkijoje, Olandijoje, Vokietijoje. Jos darbų yra Modernaus meno muziejaus kolekcijoje Varšuvoje, taip pat privačiose kolekcijose Lenkijoje ir Olandijoje.

Kristina Aglaja Skaldina mokėsi judesio terapijos Vilniaus universitete, o vėliau baigė Integruotos kūno veiklos ir judesio terapijos instituto kursus Jungtinėje Karalystėje. Dirbo kūno judesio terapeute, taip pat šoko šiuolaikinį šokį Vyčio Jankausko studijoje, praktikavo aikido ir jogą. 2015 m. Kristina Aglaja Skaldina baigė Rupert edukacinę programą kurios metu sukūrė kūrinį “Cleansing Moisturizing Protection“. Kartu su AusTėja Menų spaustuvėje bei Rupert rodė performansus ir video darbus „Wanduo“, „Žemė“. Šiuo metu ji dalyvauja Eglės Budvytytės projekte „Riedlenčių malda arba Kakta žemiau širdies“ Šiuolaikinio meno centre, Vilniuje.

Justė Kostikovaitė (Lietuva/Didžioji Britanija) – Nidos doktorantų mokyklos kuratorė Nidos meno kolonijoje. Ji baigė kuratorystę Karališkajame menų koledže Londone, prieš tai organizavo „Spheres of Power. Tension and Exchange“ seminarą Berlyne. 2014 m. dalyvavo Kvandžu bienalės fondo kuratorių kursuose Pietų Korėjoje, bei CIMAM konferencijoje Katare, bendradarbiavo su menininke Merike Estna projekte „Painting in An Open Space“, KUMU, Taline. 2015 m. Kostikovaitės surengtos parodos: Liuksemburgo menininkės Sophie Jung personalinė paroda „New Waiting“ „Temnikova&Kasela“ galerijoje Taline bei „New Pabulum“ paroda su menininkais Aline Bouvy (Belgija) ir Simon Davenport (Didžioji Britanija) galerijoje „Kunstraum“ Londone. 2015 m. įkūrė riboto tiražo meno kūrinių iniciatyvą www.andeditions.org. 2016 m. kuruoja Julijono Urbono projektą „Airtime“ – Lietuvos paviljoną Milano dizaino trienalėje.

Paroda surengta bendradarbiaujant su Culture.pl, parodos rėmėjai – Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lenkijos institutas Vilniuje, Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija.

http://www.alicjabielawska.com
www.letmekoo.lt/sodu-4
https://www.facebook.com/Sodų-4-164231727059295/?ref=aymt_homepage_panel

Visų nuotraukų autorius Frederik Gruyaert

Žymos:, , , ,