2020-02-17

Gyvas ornamentas

Pavasario sezonas „Atletikoje“ prasideda grupine paroda „Gyvas ornamentas“.
„Žvakės, pagalvėlės ir vazos tampa labai paklausios tais laikais, kai žmonėms sunku pragyventi.“ Kaip pastebėjo Emily Gordon-Smith („Stylus“ mados skilties vadovė), 2008-ųjų finansinę krizę lydėjo staigus prieinamų namų apyvokos reikmenų pirkimo išaugimas tokiose parduotuvėse, kaip, pavyzdžiui, „H&M Home“, „Zara Home“. Gordon-Smith taip pat išskyrė ornamentą ir dekoraciją ne tik kaip besikeičiančių socialinių, kultūrinių, ekonominių santykių simptomą, bet ir kaip galimą įrankį siekiant juos keisti ar kreipti norima linkme. Žvelgdama iš šios perspektyvos paroda „Gyvas ornamentas“ apie dekoravimą ir ornamentą kalba rimtai, klausdama, kodėl jie iki šiol buvo ir tebėra laikomi tuščiais bei smerktinai pavojingais.

2020-01-20

Laurynas Skeisgiela: Mažo miestelio mirties melodijos

Atvykstame temstant. Įsijungiame infraredinį šildytuvą ir plėvele užklijuojame būsimų durų angą. Anksčiau čia veikė kepykla. Pirmajame jos aukšte persipynę sudegusio cukraus ir pelėsio kvapai. Slidinėdami ant blizgančio, nevalytų riebalų paviršiaus tiesiame laidus. Čia bus koncertų salė. Limpančių prailgintuvų mazgas nutiestas laiptais aukštyn jungia dar keturias projekcijas. Dėl tvyrančio šalčio bei laiko stokos viską nešame sujungę kartu. Aštriais spinduliais pulsuojantis koridorius kupinas šviesos pluošte skraidančių dulkių, galimybių ir svetimų sapnų.

2020-01-06

„Užribis“. Parodos „Pabaigai atspari situacija“ uždarymo performansas

2020 m. sausio 9 d. 18 val. galerijoje „Atletika“ (Vitebsko g. 21, Vilnius) vyks parodos „Pabaigai atspari situacija“ uždarymą žymintis garso performansas „Užribis“. Jį pristato parodos autorių duetas „Technologies of non/self“ kartu su atlikėjais Mėta Gabriele Pelegrimaite bei Kristupu Giku.

2019-12-23

Atkirtis kompromisui. Roberto Narkaus performansas

Esame visuomenė, kurioje gebėjimas susitarti yra labai vertinamas, nors dažnai tai veda į status quo, štilį, galios pusiausvyrą, tereiškiančią progresyviai augančią politinę įtampą, klimato kaitą, socialinę neteisybę.

2019-12-22

KIBERATLETAS. Vitalij Červiakov ir Danutės Gambickaitės vieno videokūrinio paroda

Filme „Kiberatletas“ mąstoma apie kiberatletiškumą ir e-sportą. Kaip kompiuterinių žaidimų kultūra ir virtualybė keičia žmogaus kūną? Kokios naujos (kiber) atletiško kūno savybės? Kaip jos ugdomos? Kaip jos keičia atletiško kūno ir lyties sampratą? Kur dar toks kiberatletiškas kūnas gali būti naudingas? Ir, galų gale, kaip mūsų kūnai ir sąmonė spėja prisitaikyti sinchronizuotis su kompiuterininių žaidimų technologijomis?

2019-12-07

Pabaigai atspari situacija

Kaip gali būti taip, kad dabarčiai nepavyksta eiti koja kojon su praeitimi ir kad ji nesuvokia savo pačios gyvavimo. Kartais, kai mūsų žvilgsnis būna apsiblausęs nuo niūrumo, paslapčia išnyra praeities vaiduoklis – dėl jo galimai kyla klaidingas esamos situacijos suvokimas. O ateitis tuomet vengia įvykti. Praeities neišsipildyme slypi nusivylimas. Šis „istorinis neišsipildymas“ virsta galimos autentiškos istorijos griovimo įrankiu. Jis savo ruožtu pagimdo naujas klaidingas nematomos istorijos versijas, kurios kartu rizikuoja būti suprastos kaip sutrūkinėjusi dabarties „tikrovė“. Bemąstant formuojami vaizdiniai kyla iš susidūrimo su išsiliejusiais cenzūruotais vaizdais, panašiais į snieguotą baltą tuščio televizijos kanalo foną. Atsitiktiniai tokių iš istorijų atsiradusių vaizdų atsikartojimai sudaro ne rašytinę, o Kūnais perduodamą istoriją.

„Technologies of Non/Self“ yra atviras kolektyvas, veikiantis šiuolaikinio meno ir garsinės kompozicijos sąsajų lauke.

Gailė Griciūtė yra kompozitorė, garso menininkė ir improvizuotoja, kurianti Lietuvoje. Ji baigė J. Sibelijaus muzikos akademiją (Helsinkis, Suomija) ir Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, taip pat svečio teisėmis studijavo Städelschule, Frankfurte prie Maino, dėstytojo Douglas Gordon grupėje. Festivaliai ir koncertų serijos, kuriuose buvo pristatyti Griciūtės performansai, muzika, meno projektai: Ahead, Jauna Muzika, Soundscape, NOA, Counterflows (Jungtinė Karalystė), Garso meno festivalis (Kaliningrado sritis), Unsound (Krokuva, Lenkija), Labor Sonor (Berlynas, Vokietija), Tectonics (Tel Avivas, Izraelis). 

Thuy-Han Nguyen-Chi yra menininkė, filmų kūrėja, kurianti Vokietijoje. Ji studijavo meno istoriją ir lotynų filologiją Goethe’s universitete bei vaizduojamąjį meną Prof. Simon Starling ir Prof. Peter Fischli grupėje Städelschule mokykloje Frankfurte. Būdama fondo German National Academic Foundation nare mokslininke ji neseniai baigė filmų kūrimo magistro studijas Čikagos meno instituto mokykloje. Kūryboje jungia filmus, video, garsą, performansą ir tarpdisciplininį tyrimą. Kartu su kompozitore Gaile Griciūte ji įkūrė duetą „Technologies of Non/Self“. Kartu su Gabriela Barreto Lemos (kvantinė fizika) bei Francie Missbach (psichologija) įkūrė kolektyvą „Intercluster for Critical Intimacy“ (ICI), siekiantį jungti meną, mokslą bei visuomeninę transformaciją tarpdisciplininėmis intervencijomis konkrečiuose kontekstuose.

Paroda įgyvendinta kartu su Antanu Gerliku (instaliacija), Xuan Phan (grafinis dizainas) ir Mahsa Saloor (tekstas).


Atidarymas 2019 m. gruodžio 10 d. 19 val. („Atletika“, Vitebsko g. 21, Vilnius)

Paroda veikia 2019/12/11 – 2020/01/10 trečiadieniais – penktadieniais 16–19 val.

Parodos uždarymo dieną 2020/01/10 18 val. vyks garso performansas.

Renginį organizuoja Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga.

Daliniai rėmėjai – Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Partneris – Kirtimų kultūros centras.

www.letmekoo.lt/atletika

2019-11-06

Igno Pavliukevičiaus instaliacija „Vandeniui atspari širdis“ „Atletikoje“


Nuo lapkričio vidurio galerijoje „Atletika“ (Vitebsko 21, Vilnius) bus galima pamatyti įtraukiančią, neseniai nepriklausomoje meno mugėje Turine, Italijoje, pristatytą menininko Igno Pavliukevičiaus instaliaciją „Vandeniui atspari širdis“.


Ignas Pavliukevičius instaliacijoje „Vandeniui atspari širdis“ kalba apie supanašėjimą tarp to, kas realu, ir to, kas dirbtina. Savo praktikoje jis kuria situacijas, kuriose žmonės priešpastatomi sau santykyje su technologijomis. Jungdamas skirtingas medijas – performansą, virtualią realybę, 3D modeliavimą – Pavliukevičius siekia iššaukti prieštaringą žiūrovo patirtį. Technologinės naujovės vis mažina atskirtį tarp dirbtinio intelekto ir žmogaus proto. Svarbiausi šios akimirkos klausimai – kiek automatizavimas ir skaitmeninimas įtakoja žmogaus būties prasmę ir vertę, ar skaitmeninės būtybės gali būti empatiškos, kada žmonės nuspręs, kaip jie jaučiasi dėl skaitmeninių būtybių egzistavimo?


Ignas Pavliukevičius baigė bakalauro studijas Hagos Karališkoje menų akademijoje ir magistro studijas Vilniaus dailės akademijos Fotografijos ir medijos meno katedroje. Pavliukevičiaus kūriniai rodyti Amsterdame, Hagoje, Leuvardene, Taline, Turine, Vilniuje ir Nidoje, jis bendradarbiavo su menininku Julijonu Urbonu projekte „Planeta iš žmonių“ (pristatytas galerijoje „Vartai“ 2018 m.). Menininkas 2019 birželį nominuotas Nordic & Baltic Young Artist Award´19 (NBYAA) apdovanojimui. https://ignaspav.com.

Atidarymas 2019 m. lapkričio 14 d. 19:30
Paroda veikia 2019/11/15 – 2019/11/29 trečiadieniais – penktadieniais 16 – 19 val.


Parodą organizuoja Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga, daliniai rėmėjai – Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

2019-10-24

Igno Pavliukevičiaus instaliacijos „Vandeniui atspari širdis“ pristatymas „The Others“ meno mugėje Turine

Lapkričio pirmosiomis dienomis Turine, Italijoje vyks jaunųjų talentų šiuolaikiniame mene ieškanti ir juos pristatanti meno mugė „The Others“. Joje greta kitų meno erdvių dalyvaus galerija „Atletika“, neseniai atidaryta Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos kultūriniame komplekse „Sodas 2123“ Vilniuje.

Technologinės naujovės vis mažina atskirtį tarp dirbtinio intelekto ir žmogaus proto. Svarbiausi šios akimirkos klausimai – kiek automatizavimas ir skaitmeninimas įtakoja žmogaus būties prasmę ir vertę, ar skaitmeninės būtybės gali būti empatiškos, kada žmonės nuspręs, kaip jie jaučiasi dėl skaitmeninių būtybių egzistavimo? Ignas Pavliukevičius instaliacijoje „Vandeniui atspari širdis“ kalba apie supanašėjimą tarp to, kas realu, ir to, kas dirbtina, sukurdamas situacijas, kuriose žmonės priešpastatomi sau santykyje su technologijomis. Šiuos klausimus menininkas kelia jungdamas skirtingas medijas – performansą, virtualią realybę, 3D modeliavimą – iššaukdamas prieštaringą žiūrovo patirtį.

Ignas Pavliukevičius baigė bakalauro studijas Hagos Karališkoje menų akademijoje (Nyderlanduose) ir magistro studijas Vilniaus dailės akademijos Fotografijos ir medijos meno katedroje. Pavliukevičiaus kūriniai rodyti parodose Amsterdame, Hagoje, Leuvardene, Taline, Vilniuje ir Nidoje, jis bendradarbiavo su menininku Julijonu Urbonu projekte „Planeta iš žmonių“ (pristatytas galerijoje „Vartai“ 2018 m.). Šių metų lapkričio mėnesį galerijoje „Atletika“ planuojama Igno Pavliukevičiaus personalinė paroda. Menininkas 2019 birželį buvo nominuotas apdovanojimui Nordic & Baltic Young Artist Award´19 (NBYAA). https://ignaspav.com.

„The Others“ yra pagrindinė nepriklausoma meno mugė Italijoje, kurioje pristatomi kylantys įvairių šalių menininkai bei naujausios šiuolaikinio meno kryptys. Devintąjį kartą šiemet rengiama mugė vyks spalio 31 – lapkričio 3 dienomis buvusios Marijos Reginos Adelaidės ligoninės patalpose Turine. Rengiama Turino šiuolaikinio meno savaitės metu, „The Others“ mugė pritraukia didelio būrio meno profesionalų ir lankytojų dėmesį. http://www.theothersfair.com/en/

Pristatymą rengia Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga, daliniai rėmėjai – Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos kultūros institutas.

2019-09-11

Atviras kvietimas parodoms ir projektams galerijoje Atletika 2020-aisiais

Nauja meno erdvė Vilniaus mieste – galerija Atletika – laukia menininkų ir kuratorių paraiškų parodoms ir projektams 2020-iesiems ir vėliau. Pasiūlymus su darbų pavyzdžiais siųskite vienu pdf dokumentu adresu info@letmekoo.lt iki 2019/09/25.

2019-09-01

Reperkusija. Andrés Padilla Domene

„Reperkusija“ – viena iš Vilniaus galerijų savaitgalio metu pristatomų parodų, rengiamų kartu su naujos šiuolaikinio meno erdvės „Atletika“ atidarymu būsimame kultūros komplekse „Sodas 2123“ (Vitebsko g. 21, 23 Vilnius). Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos jau ketvirtąjį kartą organizuojamas Vilniaus galerijų savaitgalis šiemet vyks rugsėjo 5–8 dienomis, o į parodos atidarymą visi kviečiami rugsėjo 6-osios vakarą. [:en] “Répercussion” is one of the exhibitions of Vilnius Gallery Weekend, organised on the occasion of the opening of new contemporary art space “Atletika”. This gallery will be located in the cultural centre “SODAS 2123” (Vitebsko Str. 21 and 23, Vilnius), to be opened in Spring 2020. Vilnius Gallery Weekend, organised by Lithuanian Interdisciplinary Artists’ Association for the forth year in a row, will take place on 5–8 September 2019. The opening of the exhibition “Répercussion” will invite everyone to join in on Friday 6 September.  Menininko Andrés Padilla Domene video kūrinys „Reperkusija“ pasakoja apie garsinių ženklų paiešką istorinių geologinių įvykių teritorijoje: „prieš 65 milijonus metų nežinomos kilmės uoliena keliavo kosmine erdve, kol trenkėsi į Žemę ir nulėmė trijų ketvirčių šios planetos gyvybės baigtį. Tyrėjų grupė leidosi į Majų uolos, esančios Žemės ir uolienos susitrenkimo paveiktame regione, tamsą tyrinėti jos akustikos. Siekdami atgaivinti kosminio susidūrimo situaciją jie pradėjo keistą techninį ritualą“.

Andrés Padilla Domene, gimęs 1986 m. Gvadalacharoje, Meksikoje, yra multimedijų menininkas, dirbantis Meksikoje bei Prancūzijoje, medijų meno studijas baigęs Meksikoje bei Le Fresnoy – Nacionalinėje šiuolaikinių menų studijoje Prancūzijoje. Jo individualūs bei bendradarbiaujant sukurti kūriniai buvo eksponuoti įvairiose tarptautinėse parodose bei festivaliuose. Menininko projektus įkvepia technologinių prietaisų, pritaikytų kurti kūrinius, vystymas. Jis yra projekto „SEFT-1 Apleistų geležinkelių tyrimų zondas“ bendraautorius. Andrés Padilla Domene taip pat yra menininkų kolektyvo „Astrovandalistas“ menininkas bei Casa de Vélazquez Prancūzijos akademijos Madride narys menininkas. 

„Atletika“ – nauja šiuolaikinio meno erdvė kuriamame kultūros komplekse „Sodas 2123“. Galerija pristato kylančius ir pripažintus Lietuvos ir užsienio menininkus. „Atletikos“ parodų programa yra atvira eksperimentavimui, naujų procesų mene paieškoms bei įvairiakryptėms idėjoms. 

Kultūros kompleksas „Sodas 2123“ atsivers 2020-ųjų pavasarį. Bendruomeniškumo ir savivaldos principais veikiančioje erdvėje bursis per keliasdešimt įvairių sričių kultūros kūrėjų ir tyrėjų, kurie savo praktikose eksperimentuoja, ieško netikėtų formatų ir reaguoja į naujausias kultūrines, socialines, geopolitines, ekologines aktualijas. „Sodo 2123“ patalpose ruošiamos įvairių meno sričių dirbtuvės ir įranga, o kiekvienas komplekso rezidentas bus atviras dalijimuisi, mokymuisi ir (pa)meistrystei. Komplekso operatorius – Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga.

Parodos atidarymas galerijoje „Atletika“ (Vitebsko 21, Vilnius) 2019 m. rugsėjo 6 d. 19 val., garso programa – nuo 20 val.

Parodos veikimo laikas:

Rugsėjo 7 d. 14-20 val.

Rugsėjo 8 d. 17-19 val.

Renginį organizuoja Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga. Dalinis rėmėjas – Lietuvos kultūros taryba.

www.letmekoo.lt

www.vilniausgalerijusavaitgalis.lt

Partneriai:

Senesni įrašai