2020-02-17
Pavasario sezonas „Atletikoje“ prasideda grupine paroda „Gyvas ornamentas“.
Pasak Emily Gordon-Smith (ateities įžvalgų konsultacinės kompanijos „Stylus“ mados padalinio vadovės), žvakės, pagalvėlės ir vazos tampa labai paklausiomis prekėmis tais laikais, kai žmonėms sunku pragyventi. Anot jos, 2008-ųjų finansinę krizę lydėjo staigus prieinamų namų apyvokos reikmenų pirkimo bumas tokiose parduotuvėse, kaip, pavyzdžiui, „H&M Home“, „Zara Home“. Gordon-Smith taip pat įvardino ornamentą ir dekoraciją ne tik kaip besikeičiančių socialinių, kultūrinių, ekonominių santykių simptomus, bet ir kaip galimus įrankius jiems keisti ar pakreipti norima linkme. Žvelgdama iš šios perspektyvos, paroda „Gyvas ornamentas“ apie dekoravimą ir ornamentą kalba rimtai, klausdama, kodėl jie iki šiol buvo ir tebėra laikomi tuščiais bei smerktinai pavojingais elementais.
Paroda „Gyvas ornamentas“ kartu su joje dalyvaujančiais menininkais kviečia į ornamento ir dekoracijų sąvoką pažvelgti plačiau – per kūrėjų santykį su medžiagomis, tyrinėjimo problemas, tiesiogine prasme nedekoruojant ir neornamentuojant. Paroda pateikia menininkų interpretacijas kaip praktikas, nuotaikas, metodologijas, gyvenimo būdą ar pažiūras. „Gyvas ornamentas“ taip pat kelia parodų kūrimo kaip tam tikros dekoravimo praktikos klausimą.
Kartu pristatydama grupę skirtingų menininkų, ši paroda gilinasi į dažnai kraštutinę, bet dėl to nė kiek ne silpnesnę ornamento ir dekoravimo reiškinio pusę, leidžiančią atverti paslėptas istorijas, svajoti, įsivaizduoti ir konstruoti prieštaringus, fantastinius pasaulius.
https://www.facebook.com/events/200128611371775/