Lankelis Algis

Algis Lankelis light2001

Šviesa, 2001


lankelis-interdependence1

Tarpusavio priklausomybė, 2001

Priešinguose banguojančios iš laidų struktūros kampuose įmontuoti du veikiantys ventiliatoriai, kurių skleidžiamas oro bangas vizualizuoja ant sienos pritvirtintas laidų piešinys. Optiškai matomų bangų ir laidais tekančios elektros srovės kryptys nesu tampa.


Algis Lankelis connectedWhessels1996

Susisiekiantys indai, 1996


Algis Lankelis Melyni_debesys2

Mėlyni debesys, 1999
Chirurginio šviestuvo lempų stiklai pakeisti veidrodžiais. Skaidrių projekcijos, vaizduojančios debesis atsispindi veidrodžiuose bei ant po šviestuvu stovinčio chirurginio stalo. Aplink šį stalą kambaryje išdėstytos fotografijų serijos peizažų, primenančių žmogaus kūną.


Algis Lankelis Uztvara1994Užtvara, 1994, medis


Algis Lankelis namas1989Namas, 1989, medis


 

Personalinės parodos

1993 Galerija “Akademija”, Vilnius

1997 Menininkų studija, Bosvilis (Šveicarija)

Svarbiausios grupinės parodos nuo 1996

1996 “Užmiršta dabartis”. Vilnius

1999 “Butas’99“ Vilnius

1999 “Anatoomikum” Tarptautinis vietos meno simpoziumas.Tartu

2001 „NATO sienos“ Šiuolaikinio meno centras

2002 „Pirminiai elementai“ Raumos bienalė. Suomija

2006 „Dvigubas žaidimas“ galerija Vartai


Menotyrininkas apie…

Lankelio kūryboje ryškūs keli tarpsniai. Ankstyvųjų, ekspresionistinių daiktiškųjų darbų plastinė raiška individualiai plėtojo viduriniosios kartos (Mindaugo Navako, Vlado Urbanavičiaus) įteisintą šiuolaikinės Sovietų Lietuvos skulptūros asociatyvų metaforiškumą, medžiagos išraiškingumą. Pamažu prasminis ir plastinis Lankelio darbų pavidalas kito, atsirado naujų motyvų. Daiktiškumą pakeitė asociatyvūs įvaizdžiai, derinantys plastinę būvių, ženklų, abstrakčių sąvokų išraišką. Ekspresyvų ankstyvųjų darbų pavidalą pakeitė apibendrintas, minimalizuotas, „pagamintas“ tūris. Lankelis domisi universaliomis archetipinėmis sąvokomis, apibendrina humanistinę Vakarų bei Rytų kultūrų patirtį. Šiame procese svarbus tampa praktinis menininko dėmesys zen filosofijai, meditacijai. Tai įgalina asociatyviai įvardyti žmogaus būties problemas ne figuratyvių, bet abstrakčių, minimalistinių vaizdinių lygmenyje.

(…) Posūkis konceptualizmo link vyksta dvejopai. Atsisakius tradicinio skulptūriškumo, individualiai konceptualizuojant Duchampo ready made, kuriami objektai, instaliacijos. Be to, nagrinėjamos spalvotų nuotraukų, pradėtų kurti Šveicarijoje, montažo galimybės. Keičiasi Lankelio naudojamos raiškos priemonės, tačiau ne tema. Epicentre išlieka žmogaus būties problema. Skirtingai nuo nūdienos jaunųjų, tyrinėjančių natūralistines socialinės egzistencijos problemas, fetišizuojančių naujas technologijas, lyriškasis Lankelio herojus (nuotraukų kompozicijose, instaliacijose aptinkame autoportreto fragmentus) pasilieka universalių dvasinių būsenų, humanistinės kultūros, gamtos aplinkoje.

Elona Lubytė


Kūrybos raktažodžiai 

skulptūra, instaliacija, vietos meno projektas


Mėgstamiausios vietos

daug Neries pakrantės vietų, esančių atkarpoje nuo Verkių iki Kernavės


Gyvenimo aprašymas